NBNA

Var som vanligt sen på morgonen även fast jag tänkt att jag skulle gå tidigt till skolan. Tänkte ut att jag går och hämtar bussen först så går det lite snabbare. Men då hade de parkerat in mig och hur jag än försökte fick jag inte i backen på bilskrället som var ivägen!!! Så det blev att springa till lärarrummet istället för att kopiera och sedan tillbaka till körhallen men jag klarade det med 5 min tillgodo! Lektion på förmiddagen med NBH och NBNA i djurhållning. De fick gå en skyddsrond i stallet och hittade en hel del brister de gjorde ett kanonjobb så nu får skyddsombudet lite att göra!

Lunchen åt vi på travet. Spännande att jag hade fyra elever men det lät snarare som 24 när de stövlade in genom dörren. Körde tillbaka tvåorna som haft stalltjänst innan min lektion startat. My fick köra storhäst med Anna och Mattias så jag hade tre elever, lyxigt! Vi tog en tur med ponnyerna till springkällan i vintervädret. Pigga ponnyer och massor av hästar ute. Konstigt när vi möter Billy ute i skogen nuförtiden han liksom hör ju till Wången...

Medan Anna satte eleverna i arbete så körde jag Rexon en vända i skogen, han var litefjantig för nya saker men travade på bra. Körde tillbaka eleverna och knallade ner till lägenheten för att vänta på tåget till Borlänge. My och Malin kom förbi en vända och höll mig sällskap.

Sällskap i vagnen


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0