"Gotta play em all"

Therese har gjort det igen kolla in hennes blogg!



Det världsomfattande fenomenet känt som Wordfeud har tagit Wången med storm.
Lärare som elever spelar det frenetiskt, provar alla bokstavskombinationer som
möjligen kan fungera.
Spelet är högst beroendeframkallande och kan orsaka visst aggresivt beteende.
Vissa spelare som alltid får ett poäng över medel anklagas för fusk och fryses ut
ur gruppen. Spelet fortsätter doc och den som spridit anklagelser hoppas på dålig
karma, synden straffar sig själv (må han brinna i helvetet!!).
Om någon utav en händelse skulle skriva ett ord och få flera hundra poäng måste
det så klart delas på Facebook, alla måste ju få veta hur bra man är.
Det sociala umgänget har fått sig en ordentlig törn av spelet då alla sitter med
näsan i mobilen och plickar.
Att prata har blivit oviktigt, man kan ju chatta på Wordfeud.
Jag kan erkänna att jag är beroende och det tynger mitt sinne. jag avundas de
människor i min omgivning som har gett Wordfeud fingret och avstått från att prova.
Jag kommer aldrig bli så stark.
Det enda sättet att bli ren är att förflytta sig till en internet fri plats, vilket inte
är så lätt då i princip hela jorden är "infekterad", först då kan man ha en chans
att starta avgiftningen. Återfalls spelare är doc väldigt vanliga.
Jag kunde aldrig tro att något så simpelt som alfapet skulle bli så här populärt,
vart är världen påväg?
Jag lyfter på hatten åt skaparna till Wordfeud, spelet vi älskar att hata.
Ni har försatt Wången i spelkoma.
Over and out.


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0