Allt har en mening

En person fick mig att tänka efter

Hur ofta dömer vi människor andra bara för att de kanske ser annorlunda ut? Hur ofta ser vi ner på någon annan bara för att de har en annan livsstil eller livsåskådning än vi, eller för att de har en annorlunda personlighet? Eller helt enkelt bara en annorlunda åsikt? Om de kommer från en trasslig bakrund är vi snabba att dömma för en person kan aldrig förändras eller?

Min mamma brukar säga att jag alltid drar till mig problem, just för att jag vill tro gott om alla jag bryr mig. Så många gånger jag har blivit sviken och verkligen blivit trampad på men så många gånger det verkligen för någonting bra med sig. Jag är en person som bryr sig och jag vill verkligen vara den vännen jag själv skulle vilja ha den som alltid finns där för en och lyssnar och stöttar. Vänskapen tar inte alltid de rakaste och mest väntade vägarna och det är kanske bra för hur skulle det se ut om vi alltid valde den lätta vägen? Oftast vet jag vid första ögonblicket om det är en vän för mig.


Bekanta har jag många men nära vänner har jag få. Jag kan vara dum och elak mot dem jag bryr mig om men oftast är det för att det finns en viss rädsla att läppa folk för nära jag har blivit sårad för många gånger. Vänskapen kan överraska den ser inga hinder i ålder, kön eller utseende den bara finns där om det är meningen. Allt som händer i livet är en del av vägen fram dit vi ä
r just nu hade det inte hänt hade vi aldrig träffats. Det kanske är jobbigt för stunden eller under en längre tid men man måste våga tro att det blir bra igen våga tro att man kommer att resa sig för det som inte dödar kommer bara att göra oss starkare. Jag är tacksam för de vänner som finns i mitt liv! Och jag vet att jag kommer aldrig att lämna dem frivilligt då var de helt enkelt inte rätt för mig.



Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0