Stallet

Igår tisdag tog jag och Emelie (som går i tvåan här i rättvik) tåget ner till Borlänge. Det blev en bra affär för mig eftersom konduktören verkade tro att jag var i samma ålder (tackar) så jag fick åka på ungdomsbiljett hem. Direkt ut till stallet för att köra Lilla Lady som är en inkörningshäst som jag har fått in. Nu har det dock visat sig att damen är mer vild än tam så Emelie skulle hjälpa mig med det. Efter att ha lagt sig på gången så gick det faktiskt ganska smärtfritt och nu slår hon inte alls tillskillnad mot första gången då hon slog konstant hela turen.

Sedan fick Emelie rida Lillebror medans jag körde Luring båda var riktigt taggade! Alex och Jobie fick gå en tur på banan i mörkret. Vi fick även ta en dust med Kolle som lyckats göra illa sig och hade ett sår som skulle läggas om vilket han inte var med på! Hem och vända innan det var dags att sätta sig på tåget upp till Rättvik igen.


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0