Ettorna

På måndagen var det först mentortid och klassråd med ettorna. Fick veta att de planerade en juluppvisning kul att de tar egna iniativ! Sedan var det djurhållning. De som inte var klara med uppgiften i Häst & Stallskötsel fick jobba vidare med det medan resten fick en utmaning: Plocka isär och sätt ihop en remsele med tillhörande huvudlag samt sätt ut namnen på delarna. Träning inför klassmästerskapet om några veckor. Även lite klockfrågor fick de öva på.

Efter lunch var det körning för halva gänget på travet. En lugn...nja lugn och lugn vet jag inte men en skogstur i nysnön blev det i alla fall. Själv fick jag åka med Joanna & Granito medans jag försökte hålla styr på de mer eller mindre vilda eleverna. Avslutade dagen med glass innan jag skjutsade hem dem för att sedan åka till lägenheten för att sova ikapp några av de förlorade timmarna. Imorgon bär det av mot Eskilstuna med Jobie och så kommer Maria Hodges en hästpsykolog och ska ta sig ett snack med Bror och Trollet.


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0