Blixten kunde visst slå ner på samma ställe två gånger

Trav på Romme både Trollet och Dajmen startade i lopp 11. Först värmde jag Gran Joar åt skolan med ny utrustning han kändes kanonfin 1.24 över upploppet. Synd bara att Björn Goop inte kunde hålla honom i trav utan körde ut istället... Det hade börjat regna och banan blev bara värre och värre så när det var lopp 11 så liknade den mest en gyttjepöl istället för en travbana! Ett underlag som verkligen inte passar nån av hästarna.

Trollet dundrade till täten och väl där fick Claes driva och bära runt honom då trollet var klart missnöjd med banan. Innespåret var grymt tungt och trolle blev rejält trött sista 5 metrarna och tappade från 2:a till 5:e plats men Claes var mycket nöjd med honom. Dajmen sprattlade rejält från start och jag försökte komma ut i andra spår så fort som möjligt. Han hade svårt att hålla rygg mest hela vägen och i sista kurvan såg han rejält slagen ut. Men jag litade på Dajm och han gjorde mig inte besviken och kopplade greppet säkert i god tid. Vann med nästan en längd! Mike sa att det var lika osanolikt att dajm skulle ta två raka segrar som att blixten skulle slå ner på samma ställe två gånger! Men vann det gjorde han!


Foto: www.foto-mike.com

 


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0