Biri

Jag, micke och arne åkte tidigt imorse till biri. -8 grader var det som kallast riktigt frostigt! Pappa och luringen åkte ju redan igår.Vi kom fram till banan vid 12-tiden då var det unghästpremiering skillnad mot svenska visningen var att här fick de prispengar! Gick en vända med Luringen då han stått i boxen hela dagen. Fick göra dagens goda gärning och hjälpa en häst som störtdök på banan i värmningen. Såg jättekonstigt utden bara satte ner huvudet och tippade omkull. Men det verkade ha gått bra efteråt. Travet bjöd oss på mat idag men norsk mat är verkligen inte i min smak. Lyckades övertala dem att byta ut lote julepølse mot ribbe istället alltså revbensspjäll och potatis och surkålen hoppade jag över.


Min Lilla Luring i värmningen
Foto: Foto-Mike


Sedan var det dags att fixa honom inför värminingen. Stekhet som vanligt i värmningen men han kändes fin. Spår 5 bakom bilen hade blivit spår 4 efter en strykning. Luring som aldrig är startsnabb bar iväg i ett rasande tempo och tyvärr hamnade vi då i dödens utanpå storfavoriten Tekno Odin. Luring blev lite väl pigg och 500 kvar kunde han inte följa längre. Inte så konstigt egentligen då odin avslutade 1.19 sista 500 m!!!! Helt otroligt en treåring! Luring kom imål som 7:a på 1.30.0 am tangerat rekord men långt ifrån segraren. Tack vare att det inte var något kval så fick alla pengar i loppet. 5000 nok till oplacerade ett uppskattat insiativ av travet!

image description
Foto: Foto-Mike



Sedan var det bara att packa och lasta för den 6 tim långa hemfärden. Ja just det det snöade rejält vid norska gränsen och snön som inye skulle komma förens i december! Nu får Luringen en välförtjänt vintervila efter en lång säsong med ca 100 000 insprunget.

image description

 


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0