2orna i stallet

När jag kom till skolan imorse efter att ha gått minst fleeerrra mil i sibirisk kyla bara för att upptäcka att "min buss" var typ stulen! Fick som tur va låna stallets pickup så vi slapp gå till travet! Bussen återfanns dock senare hos vaktmästarna runt lunchtid!

Tvåorna fick samma uppgift som ettorna fick häromdagen nämligen leta preparat i stallet och se om det var karens på dem. Under tiden åkte jag iväg och hade ett utvecklingssamtal och fixade lite jobb innan det var dags att hämta lunchen till de hungriga eleverna.

Efter lunch tog Anna med sig ett gäng till ridhuset för att träna lite dressyr inför tävlingen. Jag och två elever körde en tur i skogen med quetty, tuva och knappen. Synd det är så hårt överallt så det är knappt man kan trava. Vi skickade hem eleverna tidigt för att jag och Anna hade sådant där roligt jobb med poängplaner att göra. Fick ihop det ganska bra tillslut tror jag. Vad skönt det skulle vara om lärarjobbet inte var så mycket pappersjobb!

Sitter nu på tåget mot Borlänge ska ut och köra Brorsan i mörkret eftersom han startar imorgon.


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0