Stalldag med mycket att göra

Måndag morgon igen och idag var det stallet som gällde hela dagen. Plockade upp eleverna som dock hade ett ganska stort bortfall och körde dem till travet. Sen tillbaka och hämta upp my, moa och praktikanterna som skulle vara med på förmiddagen. Körning av ponnyerna för NBNA och praktikanterna medans NBH fick följa med till kliniken med skolhästarna och sedan ut och köra med tvåorna. Vi hade en rolig tur i skogen mycket tack vare mys kommentarer :) Träffade på Billy som precis börjat jobba i grannstallet!

Skjutsade iväg eleverna på lunch och passade på att städa skrivbordet medans jag var hundvakt åt moas hund. På eftermiddagen var det utrustningsvård som gällde tvätta vagnar och selar grundligt och sedan ta hand om ponnyerna innan vi hade avslutningsfika. De vet verkligen hur de ska fjäska för sin lärare ;) När jag hade skjutsat hem dem gick jag och hämtade min bil på verkstaden som nu inte längre lät som en skördetröska! Sedan hemmåt för att skynda mig ut till stallet!

 

 


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0