Snart är 2011 slut

Stormen hade dragit förbi imorse och lämnat en del efter sig. Tur jag inte bor kvar i jämtland där verkar det ha varit som värst. Strömavbrott i Gustafs, djurås, mellsta & Rättvik men vi verkar ha klarat oss. Rakade trollet imorse tredje gången i år och ändå såg han ut som en mammut innan! Jag och Natta körde en vända med Dajm och Trollet men fick tillslut ge oss mot naturen då det låg träd precis överallt. Två tog vi oss förbi men sedan var det stopp då tog vi åkervägen istället men då måste man klättra över några jordhögar plus att bommen blåst igen kanske en ny gren i tex western? terrängtrav.. tur att jag har snälla hästar även om Trollet var så måttligt road över detta.

Hem och sova en stund då det inte blev så mycket av det i natt innan det var dags att åka och ta in hästarna igen. Fick spola benen på hästarna och det är 26 dec!!! känns som april med 8 grader varmt och barmark kommer säkert att snöa på Peace & Love bara därför!

Hem och kolla på travet från Valla. Nina som jobbar hos Ludde ringde hon ska åka ner till Frankrike på onsdag med en häst. Lyxigt värre snacka om att Knowledge kommer bli bortskämd! Håller tummarna för dem de ska starta 14 jan är det tänkt.


Fotograf: Benjamin Andreasson

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0