Året som gått hos Stall Mini Stars

Året som gått hos stall Mini Stars

 

JAN

Endast två starter i januari. Horgen Troll och Min Lilla Dajm utan större framgångar. 2000 kr inkört.

 

FEB

En start och ett kval i februari. Min Lille Bror testades under sadel men hans gamla vanor visade sig och han stannade 600 meter innan mål efter att ha gått 1500 meter i 1,30 tempo.0 kr inkört.

 

MARS

Min Lilla Luring kvalar i mars och tar sin första seger i första starten på Rättvik. Totalt tre starter och 19 000 kr inkört.

 

APRIL

Sex starter under april och Min Lille Bror klarar äntligen sitt kval! Annars var det många galopper under denna period och mycket otur. Min Lilla Blågul blir veterinärstruken på Årjäng pga. ett skrapsår! 4800 kr inkört.

 

MAJ

Sex starter även i maj. Horgen Troll blir oförklarligt utkörd på Bjerke kusken Kai Johansen bara skakade på huvudet då han visades upp för veterinär 2 dagar efter och gick igenom u.a. Kör för första gången voltstart i Norge bakvänd volt dessutom. 8 309 kr inkört. Min Lilla Blågul vrickar sig i hagen och åker på några veckors ofrivillig vila.

 

JUNI

Sex starter i juni och nu börjar det äntligen lossna för hästarna. Min Lille Bror visar en del av sin kapacitet och blir trea på Hagmyren. Min Lilla Luring behandlas i bakknäna och står tillsammans med Horgen Troll uppe i Östersund. Horgen Troll blir 2:a i ett lopp på Östersund. Sävrarps Ztar flyttar till Vemdalen. 12 500 kr inkört.

 

JULI

Sju starter i juli och matchningen mot Kriteriet med Min Lilla Luring pågår för fullt. Claes Eskilsson får testa honom i lopp för första gången och är mycket nöjd efter en 5:e plats då han satt fast. 11 109 kr inkört. Horgen Troll kommer lös och undkommer mirakulöst att bli påkörd av tåget kan starta veckan efter.

 

AUG

Nio starter. Horgen Troll startar bara en vecka efter skenturen och gör ett kanonlopp som trea på Gävle. Min Lilla Luring startar i Kriteriekvalen men dras med allergier och en hovböld blir 7:a precis utanför finalen. Gör comeback i slutet av månaden och är 3:a på Hagmyren. 23 500 kr inkört.

 

SEP

Sex starter i september. Min Lilla Jolex debuterar i monté med en 5:e plats blir gaffelbandsskadad under loppet. Min Lilla Luring utmanar de bästa 3:åringarna i kullen och är inte långt efter i loppen. Jobiedix flyttar in i stallet. 16 800 kr inkört.

 

OKT

Sju starter i oktober. Och det är nu som hästarna verkligen hittar formen. Min Lilla Luring inleder med en seger i ett treåringslopp på Färjestad. Samma vecka tar Horgen Troll sin första seger i Rättvik från dödens. Min Lilla Dajm gör ett dunderlopp i Gävle efter polisspärr, tappsko och ingen värmning. Är 2:a från dödens. Min Lilla Blågul ådrar sig en gaffelbandsskada. Almens Bara Bäst kommer till stallet för inkörning. 84 600 inkört.

 

NOV

Åtta starter i november. Framgångarna fortsatte Min Lilla Dajm tar två raka segrar först på Rättvik och sedan på Romme. Horgen Troll visar att formen håller i sig och är 3:a på Romme. Min Lilla Luring startar i Biri Uppfödningslopp i Norge blir 7:a efter ett tungt lopp i dödens. Han får vintervila efter det loppet. 53 772 kr inkört.

 

DEC

Sju starter under december. Dåligt med passande lopp överlag. Min Lille Bror går två riktigt bra lopp där han demonspurtar över upploppet. 9 000 kr inkört

 

TOTALT

2011                       68                    5 –2- 5             7%                       249 490 kr

 

ALMENS BARA BÄST   2011                0 0-0-0                   0 kr                 -

HORGEN TROLL          2011               17 1-1-2          47 500 kr                 31,5m

JOBIEDIX                   2011                2 0-0-0                   0 kr                21,2m

MIN LILLA ALEXRY       2011                0 0-0-0                   0 kr                 -

MIN LILLA BLÅGUL        2011               3 0-0-0            5 000 kr                 28,9m 30,5ak

MIN LILLA DAJM            2011               9 2-1-0          45 300 kr                 29,8k 31,3ak

MIN LILLA JOLEX           2011               8 0-0-0          11 418 kr                 29,6k 29,4ak

MIN LILLA LURING        2011              15 2-0-2         102 172 kr                29,9k 30,0am

MIN LILLE BROR            2011             14 0-0-1           38 100 kr                32,1k


Foto: Foto-Mike

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0