Sista ponnyloppet

Så var denna karriär över. Mitt sista år som ponnykusk blev också mitt bästa med 9 segrar. Största segern i år var i Axevallas ponnychampionat med Mr After Eight i spöregn. Champion på Hoting, 3a i Jämtlands lilla Pris, DEltog i Elitloppet, Hugo Åbergs, Sundsvall Lilla Open mm. För 15 år sedan fick jag ett infall att jag skulle börja med ponnytrav och på den vägen är det.

Första lopp: Romme 1995 Tunstas Casall
Första seger: Gävle Magics Jack Pot
Största seger: 2010 Axevallas Ponnycampionat Mr After Eight
Flest segrar med: Super Busen 6 st
Största lopp: SM, Elitloppet, Jämtlands lilla Pris, Sundsvall Lilla/MIni Open Trott, Hugo Åbergs, Lilla storsjöpokalen, 5-års mästerskapet
Hästar jag kört: Tunstas Casall, Magics Jack Pot, Elvis, Äppelbo Sirap, Hamras Hubert, Benjamin, Nilla, Jessica, Aterix, Lill-Clown, Kung Norton, Finn-Lars, Kumpan, Hults Lämir, Hults Emir, Röder II, FRisk, Super Busen, Mr After Eight, Bondita Ess, Fialotta, Bright Lightning, Sävrarps Ztar, Lojstaskolbein, Russin af LOjsta,


Super Busens avskedslopp Romme 2010
Foto: Foto-MIke

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0