Snart helg

Jisses snart helg igen. Veckorna blir så korta när det är typ personaldagar mitt i. Hade ettorna i morse. Det var meningen att jag skulle ha halva klassen i exteriörbedömning och den andra halvan skulle ha sadelmakeri men nu blev det inställt. Men som tur var kunde Tina rycka in så de smorde saker och städade i vårdrummet så dammet yrde. Nu fick jag också hjälp att packa upp den enorma kartongen som stått vid mitt skrivbord i flera dagar! Andra halvan visade sig vara riktigt duktiga på exteriören och vi hann med många hästar på förmiddagen.

På eftermiddagen hade Malin KY åt mig och jag skulle ha tvåorna åt Sara men eftersom de gjorde provet redan i tisdags så gav jag bort lektionen till Mats istället. Själv satte jag igång och kollade igenom ponnylicensproven från förra veckan det var ingen roande läsning, så den nya hårda stilen börjar imorgon ;) Gjorde klar licenslopplistan samtidigt. Russin ska springa med som vanligt.

Snart lov så jouren fick göra måndagsstädningen redan idag så det ska vara snyggt imorgon när lovjobbarna tar över!

Körde jobb med Lillebror ihop med Oskar och Moa. Det var nog första gången Brorsan sprang 3000 meter utan att protestera! Han kändes riktigt fin och börjar närma sig start! 1.42 sista varvet med mycket kvar i tömmarna, han ville bara springa!

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0