Melodifestivalen andra chansen

Jag missade sista deltävlingen så därför har jag inte kunnat skriva någon rapport om den. Igår var det då dags för andra chansen ifrån Örebro. Första duellen var mellan Pernilla Wahlgren och Pain of Salvation. Här vann Pernilla, Tack och lov då Roadsalt var den tråkigaste hårdrockslåten jag hört! Sedan var det Pauline mot Crusified Barbara. Här segrade hårdrocken, lite annorlunda men kul. Tredje duellen var mellan Neo (sveriges svar på Mika) och Orsa spelmän. Hur tänkte folket här?? Orsa spelmän vidare???? Fjärde duellen var mellan veteranerna Alcazar och Jessica Andersson. En final utan Alcazar var ett faktum Jessica vidare.

 

Sedan stod Pernilla Wahlgren mot Crusified Barbara och det slutade som min vän Matilda poängterade: Schalger reagerar fortfarande över rocken i melodifestivalen!! SER NI DET NU!! Pernilla vidare till final i Globen.

Den sista duellen var mellan Orsa Spelmänn och Jessica Andersson. Jessica gick vidare ingen bra låt men hon hör mer hemma i melodifestivalen än Orsa spelmän (tyvärr Pär).

Men min favorit Neo åkte ut redan i första omgången. Det var en låt jag tror kunnat gå långt!


 

Finalfältet i Globen:

Erik Saade - Manboy

Salem - Keep On Walking

Anna Bergendahl - This Is My Life

Timoteij - Kom

Andreas Johnson - We Can Work It Out

Darin - You're Out Of My Life

Ola - Unstoppable

Peter Jöback - Hollow

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du...

Jessica Andersson - I Did It For...


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0