Lördag och jour

I hlegen har jag jour i privatstallet men frida tar fodringarna iaf. Hade hand om Evves islänning denna helg åxå.  Fixade och grejade i stallet innan det var dags att köra in en av våra praktikanter, louise till stan hon skulle åka hem till Borlänge igen. Tittade på travet en stund innan det böt till tv4+ som jag inte har!!

Körde Lillebror en sväng. Körde ända upp på berget det var längesedan jag körde där. Förr körde jag alltid dit upp. Han kändes pigg och fin! Sedan var det bara att ta tag i stallet, Russins box skulle städas ur för att flytta till Spicys gamla box. Evves häst ville ha lite mat och Lillebror ville ha spån. Sedan skulle hela stallet sopas, foder fyllas på, höskullen städas och hösilage skulle tas fram. Hann precis till kl 8 då melodifestivalen började.

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0