Hemma igen

I lördags var det tillbaka till verkligheten. Massa snö och dessutom regnade det samtidigt. Vi åkte ut i stallet och jag passade på att klippa Kolle på morgonen. Först var han jönsig men sen skärpte han till sig. Sedan åkte vi hem och jag packade och trimmade niki inför utställningen på söndagen.

Senare åkte vi ut till stallet och körde intervaller med luringen och busen. De kändes riktigt bra efter de kravlat upp ur snön!

Sedan var det dags för Kolles första tur. Pappa hade honom i longerlina först. Förutom att han var lite tittig gick det bra tills vi var 300 mm från stallet då fick han nått tokryck och hoppade rakt ut på åkern. Det var inte hans bästa idé.

 

Tog tåget upp till Sundsvall med Niki för att övernatta hos Tirre och Ida. De hade inflyttningsfest samtidigt men jag hade sån tur att "Snygg-Henke" kunde komma och hämta mig. Resten drog ut på stan så jag fick sova ett litet tag innan det var dags att gå utt för att hinna till utställningen.


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0