Hälso- och sjukvård för hela slanten

Först var det lärarmöte på morgonen och eftersom alla treornas mentorer var borta var det jag som fick ta det ansvaret för att ha mentortid med dem sedan efter fikat. Det skulle planeras inför STC krafftsamling som är veckan efter påsklovet.

I hälso- och sjukvården skulle de lära sig en massa ord och termer så då gjorde vi helt enkelt ett memory där de fick göra bilder som passade ihop med orden. Efter lunch hade jag Häskö i Hälso- och sjukvård. Jag höll en föreläsning om smittämnen och smittvägar innan de fick jobba på med frågor.

Kl 14 var det ett fångseminarium med Ove Wattle en veterinär. Länets veterinärer och många hovslagare, hästlärare och elever fanns på plats för att lyssna och delta i de praktiska momenten.

Tyvärr hade jag ingen möjlighet att gå på föreläsningen då jag hade mycket som skulle förberedas inför morgondagen. Plus att jag senare på kvällen skulle ha ett skypemöte.

Fixade hästarna och gick hem en vända innan det var dags att gå tillbaka till skolan för mötet. Jag har mycket bättre internet på skolan så därför satt jag där. Jag , Elin och Birger (vår lärare) hade ett telefonmöte om vårat X-jobb. När vi pratade lät det mycket lättare hoppas det är lika lätt i verkligheten åxå.

Pappa hade kört Kolle hemma själv för första gången och på våran 800m långa väg från stallet hade han lyckats möta en bil, en cykel och en moped och stackars Kolle som är rädd för sig själv fick verkligen miljöträning. Ztar och Affe hade knallat på bra i sina intervaller. Hoppas Ztar kan kvala här framme i April/Maj någongång.

Pappa hade varit ute hos några och mätt deras hästar de hade berättat att de för många år sedan tagit licens på romme och fått låna en så bråkig shettis som var så dum att de hoppade ur vagnen. Han hette Calle med C. Alltså var det min Calle som var med på licenskursen för första och sista gången för ca 10 år sedan.

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0