Stressigt

Jag förstår inte hur det kommer sig att det alltid är samma sakn när man ska åka någonstans. Det är alltid 1000 olika saker som ska göras dagen innan eller samma dag.

Hade lektion med 3orna imorse om ventilation men tyvärr hade typ halva klassen missat den infon. Sedan var det bara att byta ämne och ha djurkunskap med ettorna. Djurskyddsbestämelser som de fick söka reda på via nätet. In på lärarrummet för att sedan gå till ettorna igen och ha samtal med dem om deras arbetetn i djurkunskp/naturkunskapen innan det var lunch. Förbereda inför ky´s lektion på lunchen innan jag fick skena hem för att få något i mig.

Foderstatsberäkning hela eftermiddagen med Ky. Sedan en halvtimme att ordna planeringen inför nästa vecka till alla mina lektioner som andra ska ha. Klockan 4 var jag ner till F-stallet och kollade deras skötartid, dock var det väldigt ont om elever. Sedan tillbaka till lärarrummet för att ringa och fixa klart studiebesöket från en skola här, ringa till ägaren till ett Russ som jag ev ska få i träning

Halv sex slog vi ihop på jobbet och jag gick och tog in Russin. Fixade hästarna och sedan packade jag åt Spicy som startar imorgon. Tillbaka en sväng till till skolan innan det var dags att gå hem.

Väl hemma så var det dags för tvätten, disken och att packa. Pratade med Elin och Cajsa under tiden. Sakerna får aldrig plats i väskorna som man tänkt sig. Kläder för 8 dagar tar mycket plats + ett täcke. Imorgon bär det av men först är det licenslopp, Russin ska vara med för första gången.

Imorgon vid lunch åker jag och jag tar ingen dator med mig så bloggen kommer att vara dåligt uppdaterad vad jag vet tom fredag nästa vecka men då har jag nog desto mer att berätta!

Kaos

 

 


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0