Multi Challenge

Foderstatsberäkning med Gym 2 imorse. Det blir samma effekt varje gång när eleverna får räkna foderstater, man får inte stopp på dem. 2,5 timmar borde ju vara nog men nej, även på mattelektionen bad de om att få räkna klart foderstaterna de höll på med! Så jag och mats fic bli kombinerad matte och foderlärare!

Efter lunch var det dags att vara mattelärare igen och hjälpa till på treornas lektion, något jag tror är uppskattat. Det känns som om jag gör nytta iaf. Dubbellektion och sedan en sväng in till ettorna som hade arbetsmiljö och grupparbete. Fick uppdatering på hur ponnyerna gått idag eftersom de gått intervaller första gången efter jul. Snabbt fixa det sista innan jag fick skynda mig hem för att duscha eftersom jag skulle följa med eleverna till spelhallen i Östersund.

Jessica var snäll och klippte Russin och Spicy idag. Russin var snäll som ett ljus vilket han tydligen tog igen sen när hon skulle köra... Men när de väl kom till banan hade han funkat bra i intervallerna som var de första han någonsin gått. Runt 3 min springer han nu och det är ju lika snabbt/långsamt som några av skolans russ som är körda betydligt mera! Spicy hade inte varit imponerad över detta tilltag och stackars Jessica fick 6 timmar i stallet idag ungefär...

Själv åkte jag till stan med ett 20-tal elever. Några gick på bio medan vi andra åkte till Spelhallen en bit bort. Jag, Lucas, Erik, Joel och Herman började med GOcart. Man fick inte preja någon vilket vissa pojkar visst hade glömt... Gick väl så där men riktigt kul och jobbigt var det! De andra började i Boda Borg där de skulle lösa olika gåtor och uppgifter. Vi avslutade med Lasergame där jag kan skryta med att jag var bäst av oss som spelade (Lina, Elsa, Håkan, Chelsea, Elin och Jag). Fruktansvärt kul och rolig träning!

Kvällen avslutades på Mc Donalds där Elsa bjöd oss andra på ett gott skratt innan det var dags att åka hem. Detta måste vi göra om! (Bilder kommer)

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0