Järvsöfaks blev årets kallblod. Faksen hyllades – mitt i folkhavet

Foto: Malin Albinsson/ALn


Foto: Malin Albinsson/Aln

Direkt efter prisutdelningen fick publiken en rejäl överraskning.

Då kom Järvsöfaks in mitt i folkhavet.

– Det här är helt enormt. Att han skulle få komma på galan efter 12 år, sa tränaren Jan Olov Persson.

Nej, du ser inte fel.

Det är en häst – mitt i folkhavet på Rondo i Göteborg under hästgalan.

Efter att kallblodskungen Järvsöfaks fått priset som årets kallblod så kom han in tillsammans med sin skötare på Rondo i Göteborg inför 500 förvånade gäster.

”Helt enormt”

Järvsöfaks, som gjorde sin sista start i karriären den 28 december på Rommetravet, hyllades av publiken.

– Det här är helt enormt. Att han skulle få komma på galan efter 12 år trodde jag inte, sa hästens tränare Jan Olov Persson.

Pensionär

Trots den stora publikmassan så höll sig Järvsöfaks lugn under tiden han var inne i lokalen på Rondo. Jan Olov Persson berättade om hur hästen har det när han nu blivit pensionär.

– Han har tagit det bra, han tycker att det är dags att avsluta.

 

(aftonbladet.se)


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0