Ponnylicens

I fredags var det först klassråd sedan var det dags för ponnylicens. Jannike och Lisa hade teorilektionerna så jag behövde mest vara med som ett stöd. Det gick jättebra! Loppet gick bra det också. 2 klungor och nu försökte de till och med göra positionsbyten. Russin gick fint han åxå lite okoncentrerad dock. Tösen har blivit så mycket bättre sen hon fick flytta ut på lösdriften. Nu är hon riktigt hanterbar!

Hem sen för att diska, äta, packa och duscha innan jag gick till stallet och tog in hästarna. Evve skjutsade mig till tåget där jag träffade på Johanna och Viktor, vi skulle med samma tåg. Hamnade i en kupe med en hund till. Tias var på krigsstigen så hon fick åka på hatthyllan. Vad de pratade de som jag satt med om allt mellan himmel och jord. Fick dessutom en tidning som Alex var med i :)

Självklart var tåget försenat från uppsala så jag fick sitta där och vänta. Framme i borlänge kl 1 på natten då micke kom och hämtade mig....

Stallets senaste tillskott, Lojsatkolbein anlände till stallet efter en lång resa i snöstorm. Med sig hade han min sulky jag köpt mycket praktiskt. Så nu är det en häst för mycket i stallet så Calle fick flytta in till Lillen som har en större box än de andra. Kolle är en liten svart lurv på 5 år efter Duktig. förhoppningsvis ska han kunna hävda sig på banorna i vår!

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0