Islandshästar med KY

Under torsdagen hade jag skickat mina elever till sadelmakeriet för att lära sig allt om läder och lagning! Själv följde jag med KY ut och red islänning. Först var det dock tårta i wärdshuset för att fira segern för Björnling, Svärdan och Jennie i måndags.

De var så snälla så jag skulle rida Limpan eftersom jag skulle få en utmaning... De flesta brukar reagera ...kan du rida??... Likaså här ;) En ridtur på 1,5 timme var mycket kul eftersom jag inte rider islandshäst så ofta.

På eftermiddagen hade halva Ky hovvård och den andra halvan var med mig på gym 2´s lektion vilket inte alla uppskattade men resten av lärarna var på utbildning så så blir det ibland... Foderstatsberäkning för samtliga. Efter en timme var gymnasiets lektion slut och vi kunde återgå till lugnet uppe i KY´s klassrum.

Sedan full fart in till stan!


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0