Hemfärd =(

På fredagen var det dags för mig att lämna alla dessa underbara människor. Även denna morgon fick vi vakna till Fairytale =). Jag packade klart och gick sedan för att äta frukost. Förvånansvärt många var redan uppe med tanke på hur sent det blev kvällen innan. Jag frågade om det var någon som skulle åka med mig till flygplatsen vid 10 men alla skulle åka senare...





Det fina vädret hade lämnat Prag för den här gången likså Smurfen var på väg därifrån men det visste vi inte än. Jag tog metron mot flygplatsen och funderade över alla minnen jag hade fått med mig under de här dagarna och alla nya vänner jag hade träffat. Jag kom till flygplatsen i god tid och gick för att checka in mitt bagage.

Jag tänkte på de andra som skulle vara kvar någon dag till och eventuellt skulle de träffa Alex under dagen för sightseen hade jag hört. Det var ju tråkigt att jag skulle missa det.

När jag stod och väntade för att få gå igenom säkerhetskontrollen kände jag igen han som stod franför mig. Jag kom på att det var ju Alex manager Dan. Jag började prata lite med honom i kön om konserten och så. Samtidigt fick jag syn på bandet och Frikars (Dansarna) lite längre fram i kön. Då dök även Alex upp lite längre fram. Jag skickade sms till de andra att han var på flygplatsen.

Hans plan skulle lyfta lite före mitt men jag hann ändå prata en del med honom om konserten och annat.... han önskade mig trevlig resa. Det var en trevlig avslutning på Pragvistelsen.



Landade på Arlanda tillbaka i kylan igen. Tåget var som vanligt försenat så jag fick så snällt vänta. Men jag kom hem till Borlänge i skaplig tid ändå.

_______________________________________________________________________________________________

On Friday it was time for me to leave all these wonderful people. Even this morning we were waking up to the Fairytale =). I packed and then went to breakfast. Surprisingly, many were already up obvious given how late it was the night before. I asked if there was anyone who would go with me to the airport at 10, but all would go later...

The fine weather had left Prague for this time and so smurfen was leaving but we did not know yet. I took the metro to the airport and thinking over all the memories I had with me during these days and all the new friends I had met. I came to the airport in good time and went to check in my luggage.

I was thinking the other would remain a day to and possibly they would meet with Alex during the day for sight seen, I had heard it last night. It was sad that I would miss it.

When I was waiting to get to go through security, I think i knew the man who stood infront of me. I came to that was
Alex manager, Dan. I started talking a bit with him in the line about the concert and so. At the same time I saw the band and Frikars (dancers) a little further down the line. Then came even Alex a bit later. I sent sms to the other that he was at the airport.

His plan would lift before mine. But I could still talk a little with him about the concert and other things ....
he wished me bon voyage.It was a nice conclusion to Prague journey.

Landed at the airport back in the cold again. The train was late as usual so I had to patiently wait. But I came back to Borlänge in decent time anyway.

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0