Bygdetrav på Wången 20 sep

Knappt hade vi hunnit hem ifrån Solänget innan det var dags för att jobba igen. Västra Jämtlands Travklubb arrangerade bygdetrav på Wången. Innan bygdetravet började hade Svante Båth, Agria och Krafft en Unghästclinic följt av hovslagare från Mustard som hade en skoningsclinic. Tyvärr missade jag dessa då skolan hade tre ponnyer till start och någon behövde hålla reda på ekipagen så de kom ut när de skulle. Dagens första lopp som var ett ponnylopp för russ vanns av gymnasietvåan Ingela Classon med sin egna ponny Cotton Field som ledde nästan hela vägen. På andra plats kom Frisk med Pernilla H Karlsson som var bäst av Wångenponnyerna. Trea var Röder II- Lina Pergenius också hon från Wången.


Röder II med Lina Pergenius
Foto: Tom Jönerhag

Det fanns fler elever som tog för sig under dagen, Anna Norränge gym 3 vann med sin egen Unfair Affair. Likaså Jennie Ek gym 2 som vann montéloppet med Adept Sund. Här var även Emilia Leo 2:a med Saras Victory.

Så man kan väl säga att det gick ganska bra för Wången under helgen även om det var en del privathästar, men det är kul när eleverna visar framfötterna på travbanorna.

Under söndagen startade även en av mina kallblod som heter Min Lille Bror på Hagmyren. Körde gjorde en gammal Wångenelev, Wiktor Kylin-Blom tyvärr blev det galopp den här gången men vi kommer igen!



Jennie Ek och Adept Sund

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0