Veckans häst v 44

Min Lilla Luring
*2008*
e: Eldfaksen
u: Korlill
ue: Korulv

Starter: 0 0-0-0 0kr

Leasingtagare: Stall Mini-Stars
Tränare: Madde C Gustafsson


Foto: Foto-Mike

Jag hade hela tiden varit övertygad om att Luringen inte skulle hamna hos mig men på något sätt blev det så i slutänden ändå. Jag har leasat honom under unghästsäsongerna. Han kom till oss i maj och blev inkörd under Juli. Inkörningen gick väldigt smidig med bara några protester. Nu tränar han på för fullt och har börjat gå intervaller två gånger i veckan. Han är en snäll och trevlig häst att hålla på med, han rör sig bra och accepterar det mesta. Han visades på Gävles unghästutställning i höstas och blev Bästa 1:åring med 79p men fick se sig besegrad i Best in Show av den 2-åriga hingsten Sosen. Men vi hoppas på revanch nästa år!. Jag hoppas att ni kommer att få se mycket av Luringen i unghästloppen om något år men först är det premie och kval som är målet för nästa år.


Foto: Foto-Mike

Han visar inget av den istadigheten som Lillerbror har än i  alla fall utan då påminner han mer om Blågul i sättat att vara och köra. Han går åt det håll näsan pekar och skulle det vara något i vägen då går han helt enkelt över det.


Foto: Thomas Gustafsson/Foto-Mike

Foto: Thomas Gustafsson/Foto-Mike


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0