Ungdomsledarkonferens

Var i Stockholm igår på en Ungdomsledarkonferens. Det var Hästsportens Ungdomssatsning som låg bakom dagen. Målet var att knyta kontakter och utbyta erfarenheter mellan sporterna.

Dagen började med att jag försov mig. Jag som hade sett fram emot en lugn och god hotellfrukost. Nu blev det till att slänga i sig några mackor! Hade inte Evelina smsat hade jag försovit mig ännu mer. Fick ett mess där det var en fråga om Tias tittar på mig och maten som om jag glömt något har jag det? Tias visade bara upp sin bättre sida att hon faktiskt var lite lydig. Evve hade bara glömt säga varsegod.

Tog bussen till Solvalla men fick ändå gå sista biten i ösregnet. Först var det fika men det hoppade jag över då det på sådana här tillställningar bara är grovt bröd. sånt är för nyttigt och smakar inte bra, Sedan var det dags för de olika hästsporterna att presentera sig. Trav, galopp, island, jordbruk/brukskörning, ridsport och avelsföreningen fanns representerade. Jag träffade på min elev Pernilla och hennes syster. Även en gammal wångenelev vid namn Krillan fanns på plats.

Resten av förmiddagen tog en föreläsare vid namn Emma Pihl från företaget Inspirera.nu. Hon pratade om ledarskap och vad det innebär att vara en förebild. En intressant föreläsning eftersom hon var så engagerad själv. Under lunchen hade vi grupparbete där vi var 1-2 från varje gren, där vi skulle fundera på hur en bra förebild är och hur vi ska få ungdomar engagerade i sporten.

Eftermiddagen startades med en paneldebatt med profiler ur de olika grenarna, mer eller mindre framgångsrika... Sedan hade förbunden egen tid. STC fortsatte på ämnet förebilder då vi fick disskutera frågor i grupp. Therese Warner från SLU avslutade eftermiddagen med att prata om Hippologprogrammet innan det var dags att bege sig mot Globen!

En rolig dag och ett bra insiativ som jag hoppas att de fortsätter med!

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0