Veckans Häst v 49

Sävrarps Ztar

*2005*
e: Engelbrekt
u: Zizzi Z
ue: Jesper

Starter: 0 0-0-0 0kr

Ägare: Stall Mini Stars
Tränare: Madde C Gustafsson

Foto: www.Fotomike.com


Jag skulle egentligen inte köpa något eget russ utan jag tittade runt efter lämpliga ponnyer till skolan när jag snubblade över Ztar. Först var han tänkt som en ponny till skolan men eftersom han var väldigt liten, bara 113 cm! Så var inte det aktuellt längre. Jag hade börjat fundera över att skaffa något russ till eftersom jag kör min sista säsong 2010 och vi har tittat efter någon liten ponny som kan vara resesällskap till mina andra hästar. På väg hem från Norge när Lillen hade gjort ett bra lopp och sprungit in pengar la jag ett bud på Ztar och fick köpa honom. Hästtransporttören som körde upp honom sa att det var en otroligt snäll och välhanterad häst.

Först fick han gå med Lillen och Calle i hagen men det gick inte alls så då släppte vi ut honom till den stora flocken istället där han kom in i gruppen direkt. Han styr och ställer precis som han vill med de andra hästarna och de låter honom hållas! Han var inkörd när jag fick honom och jag körde honom två gånger utan större problem men sedan bestämde han sig för att han hade fått nog och började lägga sig. Men efter två månader med tömkörning igen körde jag honom och nu skötte han sig utmärkt. För dagen tränar han på hemma och jag hoppas att han ska kunna kvala till våren. Han är en av de mest envisa ponnyer jag har träffat och använder han det på rätt sätt kommer det att bli bra! Jag hoppas på ett bra år 2010!


Foto: www.foto-mike.com

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0