Lennart Djuse död

Detta var den första travtränaren jag gjorde min praktik hos på wången. Jättesnäll människa. Han och stallgrannen tävlade i vilken praktikant som fick köra flest hästar så jag var ut två gånger om dagen med vissa hästar riktigt vältränat blev det.




Jämtländske travprofilen Lennart Djuse, här med Landsom Faksen, har avlidit i en ålder av 54 år.
Foto: MARTIN LANGELS/ALN

[120115]: Lennart Djuse, tidigare proffstränare vid Östersundstravet, har avlidit i en ålder av 54 år.

Djuse befann sig på lördagmorgonen i sitt på Östersundstravet. Han kände sig inte frisk lade sig därför att vila på en soffa. När den övriga personalen en stund senare tittade till Djuse var han okontaktbar och återupplivningsförsöken var resultatlösa.

Enligt uppgift hade han då varit i kontakt med sjukvårdsupplysningen under fredagen med andningsproblem.

- Han var ju en profil på travet med en karriär som sträcker sig hela vägen tillbaks till sena tonåren. Travet var allt för honom och jag tänker mest på hans grabbar, säger Östersundstravets chef Jan Quicklund till internetsajten zport.se.

Lennart Djuse var proffstränare på Östersundstravet fram till årsskiftet 2005-2006 och blev champion på Ovalla två år, 1989 och -90 och även på Hoting 1989. Han tog sammanlagt 235 segrar på cirka 4.000 körda lopp.

 



Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0