Gladiatorerna



Året var 2000 och Gladiatorerna skulle för första gången spelas in i Borlänge. Jag har för mig att skolorna fick fribiljetter för att fylla ut läktarna. Jag och mina vänner var på plats och från första stund var vi fast! Vi lyckades prata oss in på de flesta föreställningarna som gladiatorernas hejarklack och publikuppvärmare! Efter några gånger kände gladiatorerna igen oss och kpm fram och pratade med oss. Vi hade vita t-shirtar med texten Power 4 U och röda blinkande djävulshorn. Favoriterna var Zeke, Plexus, Nova och Amber men vi hejade såklart på alla gladiatorerna. Vi körde uppvärmningslekar med publiken som tex fader abraham och klappa händerna om du är glad! Sista dagen kom de fram och tackade oss. Jag fick blommor och kramar.

Minns min engelskalärare Lars den bästa lärare jag någonsin haft. Han var en PT och kände Zeke eller Kim Justin som han hette. Jag fick en massa gladiatorgrejor av dem. Några av dem har jag fortfarande kvar.

Varje fredag när Gladiatorerna sändes samlades hela gänget hemma hos en av oss och laddade upp med chips och godis och kollade på programmet. Efteråt var det alltid chatt med en av gladiatorerna och vi frågade alltid samma sak om de mindes oss tjejer med de röda hornen. och ja de gjorde de!

Så kom då den tragiska sommardagen 2002 då jag nåddes av nyheten att Kim Justin och hans flickvän Linda även hon en gladiator omkommit i en bilolycka.

image description

Gladiatorerna var verkligen ett minne för livet. Jag kommer aldrig att glömma dagarna i Kupolen arena då jag verkligen fick vara NÅGON!

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0