Kajsa Frick hade änglavakt

TRAV/RÄTTVIK/ROMME

Hon talar om änglavakt.

För det kunde ha slutat riktigt illa för Rättviks travtränare Kajsa Frick och hennes hästskötare sent på torsdagskvällen när de var inblandade i en trafikolycka.

Hästtransporten som de färdades med från tävlingar i Gävle åkte då av vägen och välte vid Engelsfors, mellan Hofors och Falun.

Fotograf: Claes Söderberg

– Det var halt på vissa ställen men framför allt moddigt, berättar Kajsa för dt.se.

– Vi kom ur spår, både vi och den större lastbilen och plötsligt var jag bara hängande i säkerhetsbältet.

Kajsa Frick hann knappt reagera.

– Jag minns jag skrek "...i helvete", i övrigt hann jag inte tänka något.

Rättvikstjejen hade varit och tävlat med stor framgång i Gävle med stoet Elise Hamp. En utflykt som resulterade i seger.

– Jag har varit ute och gått med henne under morgonen och hon verkar helt oskadd. Vi får se om det kommer något efteråt.

Redan under fredagen är Kajsa Frick åter sittande i tävlingssulkyn i samband med lunchtrav på Borlängebanan Romme.

– Det bästa är att komma i gång direkt, säger hon.

Och det gick ganska bra för Kajsa på Romme. Hon körde i samtliga tre huvudlopp och det blev två tredjeplatser med hästarna Illinois Rose och Flipper Broline.

Carl-Johan Goth
Publicerad 23 december 2011

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0