Vet besök med treorna



Ut 06.30 till Rolf Erikssons bil för att plocka upp hyrbilen som jag skulle ha till Stockholm innan jag åkte upp till Rättvik för att ha lektion med treorna. Intervaller stod på dagens schema så medans Anna körde med dessa elever gick jag och tre elever med Remenbrance till kliniken. Hon var behandlad 14 dagar innan i båda bakknäna och nu skulle vi kolla om hon var bättre. Desvärre går inte saker alltid som man hoppats och det var ingen förändring och hon var fortfarande halt. I samråd med veterinären beslutade vi oss för att röntga bakknäna för att se om det fanns några förändringar. Hon påvisade pålagringar i båda bakknäna det ena lite värre. Denna skada är kronisk och eftersom den var dubbelsidig så har den varit svår att upptäcka. Dessa pålagringar har byggts på under flera års tid. I och med att hon pga av dessa pålagringar har ont vid rörelse så finns det inget mer att göra. Det allra bästa är helt enkelt att avsluta hennes dagar här på jorden. Inga roliga beslut att fatta med det är ett sådant ansvar man får ta när man håller på med djur. Djuren ska inte behöva lida för att man som männsika inte kan/vill ta jobbiga beslut.


Foto:Anna Andersson

Så det var ett svårt samtal att ta med Anna när jag kom tillbaka till stallet. Vi beslutade oss för att informera eleverna gemensamt på en gång då detta tyvärr är sådant som uppkommer.

Sedan var det bara att skynda sig till lägenheten och duscha innan det var full fart mot Stockholm som gällde. Hade missat en liten detalj i tidsplaneringen... Rusningstrafik som för övrigt är ett galet namn då allt står stilla. Jag har ju bott i Stockholm i två år så jag borde ju kommit ihåg detta. Nu blev jag istället ca 1 timme sen ner tur jag hade lite marginal skulle vara där 17.00 kom fram 16.55...



Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0