Min Lille Bror


Foto: Foto-Mike

Lillebror

 

En mycket vacker och trevlig kille

Något hormonell obalans

Något för högt med kvinnligt hormon

Tarmkatarr

 

Jag trivs bra här!

Ibland vet jag inte riktigt vad dom vill få ut av mig.

Måste ha så direkta direktiv när jag springer!

Jätte känslig på tygel!

Har en sån vinnarskalle- blir nästan lite för ivrig.

Tycker inte om att bli klämd i typ ett innespår till exempel.

Å jag är så peppad när vi kommer fram till banan!

Jag måste ha ett bra spår och mycket självförtroende.

Börjar man bråka och ställa för mycket krav- då ballar jag ur- jag stannar helt enkelt.

Ibland tycker jag dom skor mig så konstigt.

Tror dom dragit ner på mat?

En lång resa jag gjorde va mycket kämpig va helt slut efter bara resan- svårt att prestera då.

Jag tycker inte dom släpper fram mig i tid.

Kan bli jätte sur/irriterad på dom andra hästarna på banan.

Har varit lite öm i ländryggen.

Jag är ganska så envis häst lite vrång- ibland.

Förut var jag med ”matte” på äventyr det var roligt.

Damen här bredvid hon är en topphäst.

Hon är inte rädd för fan själv.

Jag känner mig lite låg med dåligt självförtroende, självkänsla.

Det känns som om djupa böjsenan är kort?

Även långa tåsträckaren?

Så när jag ska göra en volt blir det knöligt/svårt.

Å jag blir frustrerad.

Men jag vill springa och kan springa fort.

Behöver lite massage/värme.

Tycker inte om att bli blöt.

Å tycker inte om direkt kyla.

Ibland känns vagnen trång.

Är det olika hovslagare, känns så?

Vill gärna ha varmt täcke på.

Tycker jag blivit lite låg/ledsen.

Vill ut mer och springa.

Ibland känner jag av en kindtand.

Låt mig få ett bra spår- så ska du se.

Tycker inte om när det är smutsigt i boxen svårt att ligga då- löjligt va?!

Tycker om min ”matte” men hon har alltid så mycket i huvudet.

Men hon har varit lite annorlunda- lite ledsen över något.

Tänkt på någon (kille) ledsen på honom och verkar besviken.

Ja tycker ja var duktig sist?

Ibland känns det som dom håller mig tillbaka- är det så?

Jag har varit lite ömfotad.

Blir lite darrig i bak.

Om dom blir otåliga på mig?

När jag springer blir jag lite ömfotad blir så sur å tvärstannar helt.

Är så känslig för det minsta i fötterna.

Jag vet jag är en bra häst å KAN springa.

På banan är jag så peppad sen får jag en blackout!

Blir orolig tappar focus.

Det minsta lilla fel med tygel och oro + ömma fötter- ja då blir det tok.

Matte verkar längta mycket hem?

Det som retar mig är att jag vet att jag kan!

Lika vid vändning då tappar jag åxå focus.

Ibland tappar jag blickomfång

Ser inte så bra åt sidorna (tunnelseendet)?

Då börjar jag stampa runt.

Tycker betten är för vassa- glider lite i mungipan.

Ibland ”knäpper” det i en kota vänster bak känns olustigt.

Blir så upphetsad på banan att det känns som hjärtat hoppar u kroppen.

Är även känslig för trycket från vagnen fram- ett slags övertryck.

Matte är svår att nå mentalt.

Hon måste hjälpa mig mentalt visa vad hon vill lära ut.

Svårt att se i mörker.

Här om dagen hoppade ett djur in i hagen.

Låt mig stanna kvar här!

Om det jävlas mycket på banan då låser sig bakknäet.

Å då du då är det bara stopp som gäller.

Men sen släpper det- å jag kan springa direkt- svårt med svängningar.

Oftare om det är skitväder/rått.

Massage- värme före tävling.

För kondis det har jag.


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0