låååång dag

Upp tidigt till skolan för att förbereda lektionen som skulle vara om 30 min...hmm.. Idag hade ettorna klassråd och skulle vara ordförande och sekreterare för första gången. Och det var ju underhållande ;) de är underbara mina små elever! Sedan fick de jobba med häst & stallskötsel uppgift emellan deras otroligt vackra julsånger. Känns att det snart är jul.... haha.... dock kändes de lite ofokuserade idag kan man nog lungt säga.

Efter lunch var jag och anna iväg på tömkörningslektion med Anders Eriksson. Mycket intressant och lärorikt jag har ju inte hållt på så mycket med det. Quetty skötte sig fint när hon fick slippa bettet och vi fick mycket beröm. Tuva var duktig hon också. Maria tog min lektion med ettorna och de fick köra och rida, praktikanterna som var i stallet fick också följa med ut och köra.

Sedan var det naturligtvis dags för glass för att fira Dajms seger i fredags. Jag tror mina elever tycker det är bra om jag vinner oooofta! Mycket glass blev det ska ju räcka hela veckan till alla klasserna. Eller hur maja och tina?? Eftermiddagen avslutades med ett utvecklingssamtal innan det var dags att åka hem till lägenheten igen. Idag blir det inget borlänge. Enda lediga kvällen denna veckan tillbringas nog i soffan framför tvn :)


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0