Det var ett tag sedan

Har inte haft någon som helst motivation till att blogga på hela sommaren men ska försöka ta tag i det nu. Vet inte riktig vart jag ska börja det har varit mycket som hänt under sommaren. Så det blir nog inte i någon speciell ordning.

Jag börjar med Hotingveckan.

Hotingveckan är en travvecka som hålls i det lilla samhället Hoting. Folk från hela Sverige kommer för en veckas trav och fest. Det är Ponnytrav två dagar under den här veckan. Jag och min lillebror Fredric tog Wångenbilen och for till Hotingtravet. Med mig hade jag Bondita Ess, Röder II och Fialotta. Det började bra med att Röder vann sitt lopp på årsbästa 1,57! Sedan var Fialotta ut och var 5:a men var inget vidare. Bondita pinnade på och var 2:a i Russerieloppet på nytt rekord 2,06. Dagen avslutades som vanligt med att bada hästarna i sjön då det är det effektivaste sättet att bli kvitt alla mygg och knott som verkade samlas just på det här stället.

Det var en lugn dag emellan som mest gick ut på att ta det lugnt, bada hästarna och göra ingenting. På kvällen var jag ut med Fialotta en sväng för att försöka få ordning på henne till tisdagens tävlingar.

Röder var först ut på Tisdagen. Tyvärr blev han diskad som 3:a efter ett bra lopp. Sedan var det dags för Fialotta som visade en helt annan inställning än tidigare och flög till täten och där stannade hon hela loppet och vann på nya rekordet 2,13. Nu börjades det prata om championatet som tydligen  fanns där. När jag började räkna efter så insåg jag att jag hade en bra chans där. För att vara helt säker så behövde jag vinna sista loppet med Bondita. Och stjärnan gjorde mig inte besviken utan ledde från start till mål. Därmed var championatet säkrat! Mitt sista år som ponnykusk!



Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0