Monté

Tisdagen började ganska lugnt då tvåorna var borta. Jag hann kolla lite på lektionsplaneringen inför eftermiddagens montélopp. Sedan hade jag Häskö i Hälso- och sjukvård. Vi disskuterade smittspridning och hur man ska skydda sig mot infektioner och sjukdomar. Russin gick med på ettornas lektion och skötte sig fint med Viktor.

På eftermiddagen hade jag treorna i monté. De var 8 ryttare från början men var nere på 6 st när lektionen började. Först hade vi lite teori om voltning och utrustning innan det var dags att gå till stallet. Efter en provstart tappade Coppen en sko så då var de nere på 5 plus att det var så halt på banan att det inte gick att ha springspår heller. men de kom iväg och alla satt kvar. Det gick lite fort och Matchmaker var riktigt tjurig men på det stora hela så funkade det ok!

Kom fram till att Facebook är en bra grej när man ska nå ut till eleverna för den tittar de varje dag! Helt suveränt!

Körde jobb med Lillerbror ihop med Moa på eftermiddagen. Kanonfin och joggar lätt i 3000m hoppas det håller i sig när han ska starta åxå.

Pappa körde intervaller med Luringen hemma. Jag hade trott att det skulle bli lite problem när han inte var van med skor men det hade han skött utmärkt! Super Busen hade joggat på i sina intervaller. Det många av hästarna får kämpa för att gå här det joggar han!

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0