Mina passhästar i 2:an

Första perioden i 2:an var jag hästlös vilket inte gjorde mig så mycket då jag hade en viss Min Lilla Blågul att köra in. Andra perioden fick jag en häst vid namn Silas Bisa. Ett spektakel som var snurrigare än snurrigast. Våran första ridtur slog han knut på benen och trillade omkull. Han gjorde även någon start för mig och lyckades trampa av sig en sko från det att han livit av transporten tills han skulle värmas. Tro att Tommy var arg då. Som tur var hade min klasskamrat Mia ett kallblod vid namn Virus som passhäst då och hon böt gärna häst så ofta hon kunde och Virus gillade jag.

Efter Jul fick jag Fors Virus S.A. som passhäst. Denna lilla häst som var under ponnymåttet var ingen vidare travare men helt underbar att rida. Han specialite var tolkning. Jag, Rasmus och Virus gjorde många uppvisningar under våren.

Min tredje passhäst var Petter. En helt enorm häst som verkligen hade aktionsproblem och inte kunde springa speciellt fort. Han blev senare bättre och gjorde några bra lopp.

Silas Bisa är död sedan några år. Han stannade hela livet på skolan. Petter såldes som ridhäst till en elev i mina hemtrakter. Virus såldes till Stockholm som ridhäst, jag hoppas han lever och har det bra!

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0