förkyld

Var uppe flera gånger inatt för att det gjorde så ont i halsen och jag inte kunde andas. Så när jag skulle gå upp hade jag stängt av väckarklockan och inget blir ju så förstört som en dag när man försover sig. Skyndade mig till stallet så jag hann  inte släppa ut Russin men tänkte att det kan jag göra efter licensloppet eftersom jag tänkte ta den här dagen till plugg. Montéloppet gick jättebra nästan alla hästarna skötte sig och ryttarna gjorde det jättebra. Var kul att se. Vi var klara till tio så då skulle jag gå hem, men då kom Svärdan och sa att jag behövde ta lektionen med nya Häsköklassen eftersom Sara var sjuk. När då? Jo klockan 10 och klockan var 9.58... Men jag fick snabbt leta på några papper på Stallpolicyn som jag skulle prata om och Jessica var en ängel och erbjöd sig släppa ut hästarna.

Nya Häskö var jätte trevliga och ville verkligen göra allting! De ville köra, rida, rida monté mm. Kul att de är så öppna på att prova på nya saker. Efter lektionen fick jag planera och få tag i eleverna inför montétestet på eftermiddagen som jag också fick ta istället för Sara. Det var flera borta idag så jag behövdes lite överallt. Snabbt hem och äta för att sedan skynda mig tillbaka då nästa lektion började klockan ett.

Monté test för 5 elever, vilket innebär ett test i körhallen för att se om de har styrka och kondition för att rida montélopp. 2 Häsköelever hoppade in på en gång. Här går det undan. Efter provet fick en av Häskötravarna testa rida lite också för andra gången i sitt liv. Planera lite inför provet med ettorna imorgon och eftermiddagslektionen med KY. Tog in hästarna och fixade i stallet.

Hörde ryktas om att det var amerikanska pannkakor på Wärdshuset och det var betydligt mer lockande än att laga mat själv. Gott var det med blåbärssylt.

Spicy gick fort i morse. Hade känts bra först 3000m i 1.50 och ett avslutningsvarv 1.30 och sedan ett 1600 m jobb i 1,35 och det märktes att hon var mycket lugnare idag.

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0