söndag och sena tåg

det var lika dåligt väder i söndags. Släppte ut hästarna en sväng och körde sedan intervaller med Ztar och Affe. De var sega och hängde inte riktigt med på att jag ville att de skulle springa fortare. Men det gick bra. Gjorde klart i stallet och tog in hästarna eftersom det var storm ute. Hem och äta och duscha. Försökte trimma niki innan det var dags att ta tåget uppöver igen.

Tåget från Borlänge gick som det skulle och var i Gävle starx innan 4. Sundsvalltåget skulle gå vid 17.... men inte då.... 18.30 hoppade jag på ett annat tåg mot Östersund och då var mitt egentliga tåg framflyttat till 18.50... Vilket i sin tur ledde till att det var helt fullt på tåget och jag fick börja med att stå och sedan sitta på väskan. Men efter Bollnäs var det en familj som var snäll och erbjöd mig en plats i bistron där jag satt hela vägen upp. I gott sällskap av en massa smålänningar som skulle upp till Åre. Södra sverige har sportlov nu. Evve ringde och sa att min bil inte startade men hon skulle försöka få liv i sin istället. som tur var tog evve sig in och vi kom till wången vid halv 12 ungefär!

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0