Umeå

Avfärd 04.00. Jag, Marika, Frida, Natalie och Annie begav oss tidigt söndag morgon mot Umeå med fyra ponnyer. Pappa hade redan åkt upp dagen innan med Super Busen. Framme efter 5 ½ timmes bilresa var det bara att sätta fart med värmingar och planering. Start i lopp 2, 3, 5, 7 & 9.

Först ut var Bondita och Natalie i monté. Här vann gamla skolhästen Emmy von Krakel och Bondita var strax efter som 2:a. Sedan var det dags för Ragge som jag körde själv och Marika med Tösen. Ragge gick felfritt för första gången på väldigt länge och blev 4:a. Tösen knallade runt på ett bra sätt och blev 5:a.


Jag & Ragge
Foto: www.foto-mike.com
Sedan var det dags för Frisk med Frida i sulkyn och Super Busen. Super Busen stod sist i fältet och fick runda de andra i vida spår. Trots det lyckades han sätta nosen först och vinna i årsdebuten. Frisk gick ett bra lopp på en bra tid trots att Frida bara körde på säkerhet.


Jag & Busen
Foto: www.foto-mike.com

I Ragges andra lopp med Marika var han tyvärr diskad men gick fort. Bondita och Frida var 6:a omsprugna av Frisk och Marika som blev 4:a i samma lopp.

Det var en bra dag med pengar på 6 av 8 starter. Det funkade väldigt bra i stallet det ska Frida, Marika och Natalie ha beröm för, trots att det var mycket att göra. En lång hemresa för mig, Annie, Benjamin och Annifrid.

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0