Ponnytrav på Bergsåker

Den 18 april hade skolan en massa starthästar. Själv hade jag med mig två ponner till Bergsåker. Viktor skulle köra Frisk i två lopp och Bondita i ett medan jag skulle köra Bondita själv i ett lopp. Ragge och Therese åkte till Östersund för att starta i ponnyloppet där och Marika åkte för att sela ut Brorsan som skulle kvala.

Frisk var diskad i första loppet och Viktor fick order om att bara ta han runt i nästa lopp för att slippa kval vilket han gjorde. Bondita och Viktor kom 5:a i hennes första lopp för att sedan komma 2:a med mig hon kändes riktigt fin.

Ragge blev tyvärr diskad på upploppet annars hade han fått pengar. Lillebror skötte sig fint i voltningen som jag var mest orolig för men sedan fick han för sig att stanna efter 700 meter och blev inte godkänd.

På Bergsåker hämtade vi upp Natalie som skulle göra en veckas praktik på skolan. En livad hemresa med Frida, Viktor, Joel och Natalie.

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0