Norge

I måndags hade jag först lektion med Ky och gick igenom deras foderstatsprov. Vid lunch var det dags att bege sig till Norge närmare bestämt Leangen. Jag och Jessica gav oss iväg men hann inte mer än till Alsen innan radion började brusa. Stopp i Åre för att köpa en skiva innan vi åkte vidare mot norska gränsen. För en gångs skull gick det bra i tullen och alla papper var med.

Väl framme på travet fick jag hjälp att sela på för att hinna ut och värma innan kvalen som de lagt precis när det var en bra värmningstid... Det gick bra att köra på innerbanan men på stora banan blev Lille Bror istadig igen. Jag hade hoppats att det gått över vid det här laget.

I defileringen blev Brorsan riktigt het och det höll i sig i starten då han i en snäv situation hoppade och blev sedan så stressad så han inte fick luft och travade inte över huvudtaget. Först efter ett varv hittade han rytmen och gick riktigt bra dock en bra bit efter de övriga.

Hade det varit i Sverige hade man kört ut istället för att bli distanserad men här behagade de inte öppna bommarna så man fick så snällt köra runt. Av 14 startande blev 7 distanserade och 1 diskad alltså det gick väldigt mycket fortare än normalt i den klassen då en riktigt bra treåring var med som vann på 1,30!

Kramer och Jessica slutade oplacerade medan Björnling var 4:a. 5 min efter Jessicas lopp gick i mål var vi på väg hemåt igen.

Fick ta en sväng förbi stallet där mitt i natten då en av de kastrerade småhästarna var dålig.


Min Lille Bror
Foto: Emilia Lagerstam

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0