Trodde inte att jag hade så mycket att göra idag

När jag skulle till jobbet imorse trodde jag att det skulle bli en lugn dag, att jag till och med kanske skulle kunna ta ut några timmar flextid men inte det nej. Nu är klockan efter 4 och jag är fortfarande kvar på jobbet! Skulle vara duktig och komma ihåg att gå till tvåorna när de hade klassråd imorse men bara för att upptäcka att de var här från ungdomsmottagningen och träffade elever i grupperna! så jag satt mig och försökte få någon ordning på söndagens obligatoriska skoldag istället. När det fem skolponnyer och en egen ponny som ska starta blir det en hel del att hålla reda på... vilka som ska ha vilka vagnar, selar mm och vilka som ska värma när och vilken kusk. Men jag tror jag fick till det ganska bra eller vad sägs om:

Tidsplanering 27 sep

 

09.30                              Avfärd från Wången. Då ska samtliga hästar och saker vara lastade.

 

11.30                              Värmning av Ragge på banan 4 bakvarv + 500 m i rätvarv Marika kör. Qh-sele + Grafströmsvagn

 

12.00                    Värmning av Bondita i skogen 5 varv Frida kör Qh-sele+ Chevivagn.

Värmning av Emmy i skogen 8 varv Lina kör Remsele+ Sprintervagn

 

Ca 12.45               Start med Ragge (2), Marika kör Qh-sele + Grafströmsvagn

 

Ca 13.15              Start med Emmy (4), Marika kör Qh-sele + Grafströmsvagn

                             Start med Bondita (4), Frida kör Qh-sele+ Chevivagn

 

Efter lopp 4

ca 13.30               Värmning av Frisk på banan 4 bakvarv+500 m i rätvarv  Pernilla kör Remsele+ Sprintervagn

                             Värmning av Mr After Eight i skogen 5 varv Jessica kör egna grejor

                             Värmning av Röder på banan 4 bakvarv+500 m i rätvarv Therese kör Remsele+ Remchevisulkyn

 

Ca 14.45              Start med Frisk (8), Lina kör Remsele+Sprintervagn

                             Start med Affe (8), Jessica kör egna grejor

                             Start med Röder (8), Therese kör Qh-sele+ Chevivagn

 

Efter lopp 8

Ca 15.00              Värmning av Emmy på banan 2 bakvarv+ 1 rätvarv Lina kör Qh-sele + Grafströmsvagn

 

Ca 16.00              Start Emmy (10), Lina kör Qh-sele + Grafströmsvagn

                             Start Frisk (10), Pernilla kör Qh-sele+Sprintervagn

                             Start med Affe (10), Jessica kör egna grejor

 17.00                     Hemresa

Jag är rätt nöjd faktiskt.



Så här hoppas vi att deet ser ut på söndag! Röder II med Markus Svedberg
Foto: Tom Jönerhag

Sedan insåg jag att det är så mycket mer som behöver ordnas inför en sådan här dag. Inte bara ponnyer och kuskar. Resten av klassen som ska in behöver ju skjuts och mat som tur var ordnade Lena i luckan det åt mig så det var ett problem mindre. Nästa problem... Eleverna kanske borde veta när och vart ifrån de ska åka. Så det blev full fart upp på lärarrummet igen och fixa anslag för det plus att jag letade på ett gäng ettor och berättade för dem åxå. Nu kan det ju inte vara så mycket kvar att ordna trodde jag. Men sedan var det en snäll elev som påminde mig om jouren! Någon måste ju sköta ettornas jour! Snabbt fick jag ordna det också med tvåor och treor. Helt plötsligt var det dags för lunch! Efter lunchen skulle jag möta ettorna i stallet för att packa inför söndagen. Det är ett stort projekt att packa med 10 elever till 5 hästar där alla vill ha hjälp samtidigt. Men på nått sätt löste sig allt ganska smidigt. Jag tror jag börjar bli ganska haj på det här med att dela ut uppgifter mm. Så nu är alla sakerna förhoppningsvis med nu ska jag bara ringa hem till pappa så han får med alla saker till Affe som ska åka upp imorgon.

Ettorna är verkligen taggade för tävlingen det känns kul.

Ingen horsecombi idag heller det var verkligen inte bra. Jag får försöka lösa det under morgondagen annars får daniel mycket att göra på söndag som våran chafför =) Grattis i förskott förresten Daniel!

Pratade med Gunilla som gick FKT för ett tag sedan ska verkligen bli kul att hon kommer tillbaka en sväng! Dags att gå och ta in Spicy för ytterligare en vända i skritten. sedan måste jag nog ta itu med min lägenhet den ser ut som ett bombnedslag... Hörde eleverna ska in på bio imorgon synd att jag inte har tid att följa med det hade varit kul men det får bli en annan gång.

Ikväll laddar vi för IDOL får se vilka som går vidare! hoppas på några snygga killar så det blir lite kul att kolla på Idol. Nej då jag lyssnar verkligen bara på rösten!

Fick äntligen svar om mitt och Elins x-jobb åxå. det blir ungefär som vi tänkt det var bara onödigt att de ledde in oss på villovägar nu tappade vi en vecka. måste verkligen ta tag i det en uppgift ska vara inne på söndag och jag brukar ju vara så ambitiös under helgerna!

Mot Stallet!!


Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0