Då ska jag testa detta åxå

Fick förfrågan om jag kunde tänka mig att blogga om livet på Travskolan Wången. Jag som aldrig har bloggat eller ens skrivit dagbok för den delen ser det som en utmaning. Precis som vi har pratat om på skolan så ska jag självklart kasta mig in i den utmaningen på en gång.

För alla er som inte känner mig tänkte jag börja med att presentera mig lite. Jag heter alltså Madde Gustafsson och är 24 år. Jag kommer från Borlänge i Dalarna men har för tillfället packat mina grejor och flyttat upp till härliga Jämtland, närmare bestämt till en liten by som ligger mitt emellan Åre och Östersund, Alsen. I Alsen ligger en av Sveriges Riksanläggningar Travskolan Wången och där jobbar jag som lärare.

Det är inte första gången jag har flyttat hit upp. Redan 2001 började jag gymnasiet här. Efter studenten 2004 provade jag på att jobba i ett amatörstall i Stockholm där jag fick köra många lopp och trivdes bra. Efter ett år bestämde jag mig för att flytta hem till Borlänge igen. Eftersom jag inte hade något speciellt att göra just då bestämde jag mig för att gå Fördjupningskurs Trav också den på Wången. Efter 10 veckor uppdelade på 3-4 månader insåg jag att jag faktiskt saknade Wången och att jag trivdes väldigt bra här uppe. Jag flyttade åter till Stockholm för att jobba i ett proffsstall men det har aldrig riktigt varit min grej. Så 2006 gick flyttlasset än en gång till Wången för att gå en 2-årig Hippologutbildning på skolan. Det var under dessa två år som jag insåg vad det egentligen var som jag ville jobba med. Så sagt och gjort jag sökte in på Lärarutbildningen för att bli naturbrukslärare. Efter en praktikperiod på Wången blev jag erbjuden ett vikariat som lärare fram till midsommar 2009. Jag jobbar fortfarande kvar och hoppas att det så ska förbli ett tag till!

Mitt stora intresse är hästar och trav. Jag började på ridskola redan som 6-åring och började med ponnytrav som 10-åring. I stallet finns för dagen 10 hästar uppdelat på shettis, russ, kallblod och varmblod. En närmare presentation av hästarna kommer vid ett senare tillfälle!

Med mig här uppe i Jämtland bor också mina två hundar, Tias & Niki två mycket livliga jackrussel terriers.

Några av mina hästar i hagen

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0