Dala Ponnytravklubbs Ponnytravgala 2009

Idag hade DPK sin årliga gala för att hylla sina medlemmar.
Själv var jag och mina ponnyer nominerade i 5 kategorier.

Årets B-ponny äldre(After Eight)
Årets Kusk B-ponny (Jag)
Årets Tränare (Jag)
Årets Kämpe (After Eight)
Årets Uppryckning (Super Busen)

Vi gick segrande ur två av kategorierna. Mr After Eight blev Årets B-ponny äldre med nästan 5000:- insprunget i år. Själv blev jag årets kusk i B-ponnykategorin och hamnade på 3:e plats i Årets Tränare. Samt fick pris för att ha representerat klubben i Sundsvall Lilla Open Trot (Busen). Bör tilläggas att andra stora lopp som borde uppmärksammas som vi deltagit i iår är Jämtlands Lilla Pris (Busen & Affe) och Norges Elitlöp på Leangen (Busen).

Ett bra resultat måste jag säga. Tyvärr hade jag inte möjlighet att vara med själv på galan. Samtidigt delades vårat pris Årets kanon ut och i år var det inget snack om vem som skulle få det Ramona Mustang har vunnit allt i år!

Mr After Eigth Årets Äldre B-ponny 2009 DPK Foto: Foto-Mike


Kommentarer
Postat av: Mia (hästguide)

Vad innebär "årets kämpe" i travsammanhang? Min förra häst jag hade blev "Årets kämpe" fast i galoppsammanhang, 1997 var det. Jag har hans vinnartäcke kvar :) Där innebär det i alla fall att den som vinner är den som haft "flest hästar bakom sig under säsongen". Dvs vinnaren av "årets kämpe" behövde inte ha vunnit massa lopp själv men antagligen varit i 'tätklungan'. är det samma i trav?

2009-11-22 @ 19:57:36
URL: http://blackbenbeauty.bloggplatsen.se
Postat av: Madde

det är inte det samma inom trav. Årets käpe tas fram av styrelsen och är helt enkelt en ponny som fått kämpa en del dvs kanske inte vunnit så mycket med gjort det bra lite liknande galoppen ofta varit med i täten.

2009-11-22 @ 20:10:52

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0