Julrim

CD


Lite hjälp inför julen rimmen är hämtade ifrån julrim.com


Vad som ryms i denna låda,
vet vi dessvärre båda

Ett sånt där paket
där du har full koll
på dess uppenara innehåll

På formen borde ju alla fatta
att det rör sig om en digital platta

Till och med en idiot kan ju se
att det handlar om en cd

Välbekant form, det må hända
och hur mycket man än vrida och vända
man ändå alltid vet
vad som finns i dessa paket

Detta elektroniska minne
kan tilltala ditt hörselsinne
Musik, det vill jag lova
se det som en gåva.


Utan inspiration till rim
på denna lapp
får du här världens
vanligaste julklapp

Jag utgår ifrån att du redan vet
vad som finns i detta paket

Jag kom inte på något bra julrapp
på världens vanligaste julklapp

I detta lilla paket
finns en del av vårt alfabet
Dock inte A eller B
utan snarare C och D

Vem som helst borde fatta,
att detta är en ny...

Jag riktar mitt rimhat
mot detta sabla standardformat
vars form var och en kan se
gör rimmet till en dum idé

Kommentarer

    Kommentera gärna hos mig..
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0